Remmen.. kom er niet uit

Plaats hier de vragen. / Post your questions here.

Moderators: Frans Bonnes, Webmaster

Remmen.. kom er niet uit

Berichtdoor Pieterkuif » za jun 23, 2018 20:17

Hoi,
het wil niet lukken met de remmen van mijn 109 ex-def. Nadat hij een jaar nagenoeg stil had gestaan, zaten de remmen rondom vast. Ook zat er zwartige remolie in het reservoir. Alle vier de cilinders voor en eentje achter heb ik vervangen, maar niet de hoofdremcilinder. Het was een gokje om dit niet te doen.

Na het plaatsen van de nieuwe cilinders heb ik heb de boel ontlucht waarbij ik begonnen ben bij het verste wiel. Dan verder naar voren werken. Hiervoor heb ik de schoenen eerst helemaal terug gesteld en een spanband gebruikt bij het ontluchten. Daarna weer netjes de schoenen gesteld tot de wielen net wel, net niet aanliepen. Er bleek telkens toch nog iets van lucht in te zitten, dus ik heb meerder malen ontlucht. Op een gegeven moment remde hij als een tierelier.

Hij remde nog wat scheef, waardoor ik nog wat bijgesteld heb. Toen een testritje. Daarbij voelde ik op een gegeven moment een 'klik' in het pedaal en toen zat het pedaal bijna weer helemaal op de bodem. De pedaalslag is dus te lang. Een keertje oppompen en dan is de pedaalslag kort en hard. Alle vier de wielen weer los, weer ontlucht en gesteld maar de pedaalslag blijft te 'lang'.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Toch maar een nieuwe hoofdremcilinder, of kan het iets anders zijn?
Pieterkuif

Re: Remmen.. kom er niet uit

Berichtdoor martin m » ma aug 13, 2018 17:44

Hoi Pieter,
heb een keer hetzelfde gehad met mijn S2a. Er zat toen een veer niet goed bij 1 van de remmen. Daarna geen problemen meer gehad .
martin m

Keer terug naar Vragen / Questions