Nieuw op forum: LARO 109 rijdend maken

Plaats hier alle tips. /
Post your best practises here.

Moderators: Frans Bonnes, Webmaster

Nieuw op forum: LARO 109 rijdend maken

Berichtdoor Xander65 » ma feb 19, 2018 16:14

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, samen met mijn LARO Estate 109 bj80 met een benzine 2.3 motor. (dit is toch een serie3?)
Deze LARO heeft een harde chassis maar bumpy plaatwerk, op veel plekken zit een dikke laag plamuur.
Deze laat ik vooralsnog even zitten, ik wil eerst er een tijdje mee rijden , de auto heeft zoveel charme dat er met een gedeukte uiterlijk ook rond te toeren is.
Omdat de (hulp) koppelingscylinder (met de "drive-pin") in het geheel vast gekoekt was heb ik de motor en versnelling bak eruit gehaald omdat ik anders de koppelingscylinder niet meer gemonteerd kreeg.
Nu alles eruit is vraag ik me af wat ik het best kan doen? welke onderdelen en/of slijtdelen kan ik het best vervangen of preventief repareren?
Ik heb in de auto nu de bodemplaten weggehaald, de motor en versnellingsbak eruit getakeld, dus alles is nu open.
Ik ga in ieder geval koppelingsplaat, drukgroep en druklager en bedieningsgaffel vervangen, zit nu allemaal vastgekoekt.
Ik ben op zoek of er ook nog tips zijn om dan bv. ook electra, (benzine) leidingen, koelsysteem onderdelen,remmen, stuuronderdelen, etc, etc te vervangen cq. na te kijken, schoon maken, enz, enz ?
De bedoeling is dat technisch betrouwbaar auto heb om daar een 2 jaar mee rond te rijden, daarna wil ik graag de auto verder restaureren.
De motor draait verder goed maar ik heb verder nog niet met de auto kunnen rijden.
Alle tips zijn welkom, bedankt alvast.

Gr Xander
Xander65

Re: Nieuw op forum: LARO 109 rijdend maken

Berichtdoor marcel ineke » ma feb 19, 2018 17:12

achterste krukaskeering niet vergeten, nu toch alles open ligt.
gr marcel
marcel ineke
Expert

Keer terug naar Tips / Best practises